Ukončení služby Mobito – časté dotazy pro zákazníky a živnostníky

Připravili jsme pro Vás odpovědi na časté otázky v souvislosti s ukončením služby Mobito.

.

Proč jste se rozhodli ukončit službu Mobito?

Službu Mobito jsme spustili v září roku 2012 s vizí vytvořit online platformu pro mobilní platby v České republice. Naše očekávání byla velice ambiciózní. Po více než třech letech provozu je pro nás služba stále finančně neúnosná. I přes tuto skutečnost jsme se poučili a získali mnoho cenných zkušeností, ze kterých se snažíme čerpat i nadále. Stále však věříme původní vizi, a to že se placení postupně přesune do mobilních zařízení. Aby se tak stalo, chce to čas, větší rozšíření služby mezi obchodníky, dostatečné využití zákazníky, jejich nadšení a ještě něco navíc. Zákazníkům musí placení mobilem dávat smysl.

.

Kdy službu Mobito oficiálně ukončíte?

Provoz služby Mobito oficiálně ukončíme k 1. prosinci 2015. Do tohoto data můžete službu i nadále používat – platit u obchodníků v obchodech či na internetu anebo dobíjet kredit mobilu – a zůstatek na Mobitu utratit. Pokud zůstatek do ukončení služby nevyužijete, zašleme Vám ho zpět na Váš bankovní účet.

.

Co pro mě fakticky znamená ukončení služby Mobito?

Pokud máte ve svém Mobitu zůstatek, tento zůstatek Vám automaticky zašleme na Váš vybíjecí bankovní účet, který jste si k Mobitu již dříve nastavili. Toto provedeme po 1. prosinci 2015, tedy po ukončení služby Mobito. K tomuto dni také ukončíme Vaši smlouvu o užívání služby a přestane fungovat mobilní aplikace Mobito a Mobito portál.

V případě, že v Mobitu žádný zůstatek nemáte, nemusíte nic dělat. Vaši smlouvu automaticky ukončíme.

Pokud nemáte k Mobitu nastavený vybíjecí bankovní účet, zašlete nám prosím číslo Vašeho bankovního účtu prostřednictvím e-mailu s vypovědí služby, který jsme zaslali do Vaší e-mailové schránky. Po ověření identity Vám zůstatek z Mobita zašleme zpět na bankovní účet. O svůj zůstatek můžete kdykoli zažádat do 5 let od ukončení služby, nejpozději však do 30. listopadu 2020.

.

Jak zjistím, jaký mám zůstatek v Mobitu?

Informaci o výši zůstatku v Mobitu jste obdrželi v emailu s výpovědí služby Mobito. Až do 1. prosince 2015 můžete zůstatek rovněž zjistit přihlášením do mobilní aplikace Mobito či do Mobito portálu. Po ukončení služby se můžete o svém zůstatku dozvědět prostřednictvím kontaktního formuláře.

.

Jak se dostanu k penězům, které mám v Mobitu?

V případě, že máte v Mobitu zůstatek, automaticky Vám zbylé peníze zašleme na Váš bankovní účet po ukončení služby, tj. po 1. prosinci 2015.

Číslo bankovního účtu, na který zůstatek odešleme, jsme Vám zaslali v e-mailu s výpovědí smlouvy o užívání služby Mobito. Jedná se o bankovní účet, který máte k Mobitu nastavený jako účet pro vybití zůstatku z Mobita (tzv. vybíjecí bankovní účet).

Pokud nemáte k Mobitu připojen vybíjecí účet, je nutné, abyste odpověděli na e-mail s výpovědí smlouvy, který jsme zaslali do Vaší e-mailové schránky. Jakmile ověříme Vaši totožnost, zašleme Vám zůstatek z Mobita zpět na bankovní účet, který nám sdělíte. O svůj zůstatek se můžete přihlásit kdykoli do 5 let od ukončení služby, tj. do 30. listopadu 2020. Vaše peníze budeme bezpečně uchovávat během celé této doby.

.

Chci si vybít zůstatek z Mobita na bankovní účet, ale nedostal jsem e-mail s výpovědí. Co mám dělat? 

Kontaktujte nás prosím prostřednictvím kontaktního formuláře.

.

Můžu své peníze v Mobitu utratit u některého z Mobito obchodníků, než služba ukončí svůj provoz?

Ano, až do 30. listopadu 2015 můžete Mobitem platit u obchodníků, kteří akceptují Mobito. Můžete tak platit v obchodech, na internetu anebo dobíjet kredit mobilního telefonu. Seznam všech obchodníků akceptujících Mobito najdete zde.

.

Musím se přihlásit o své peníze?

Ne, o své peníze se přihlásit nemusíte. Pokud máte k Mobitu nastavený vybíjecí bankovní účet, zůstatek Vám automaticky pošleme po 1. prosinci 2015.

Pokud nastavený účet pro vybití Mobita nemáte a chcete peníze poslat na bankovní účet, odpovězte prosím na e-mail s výpovědí smlouvy, který jsme Vám zaslali do Vaší e-mailové schránky. Nedostali jste e-mail? Kontaktujte nás prosím prostřednictvím kontaktního formuláře. Kontaktovat nás můžete kdykoli do 5 let od ukončení služby, tj. nejpozději do 30. listopadu 2020.

.

Co se stane s penězi, o které se nepřihlásí uživatelé ani po pěti letech?
Zatím nevíme, jak s penězi, o které se nepřihlásí jejich majitel, naložíme. Je to přeci jen ještě brzo… Nicméně pokud se tak stane, peníze pravděpodobně použijeme pro charitativní účely.

.

Do kdy mám čas se o své peníze přihlásit?

Přihlásit se o svůj zůstatek můžete kdykoli během výpovědní lhůty, tj. od 1. října do 30. listopadu 2015, nejpozději však do 5 let od ukončení služby, tj. do 30. listopadu 2020.

.

Nenašli jste odpověď na Váš dotaz?

Napište nám

.

Hledáte časté otázky pro obchodníky?

Časté otázky pro obchodníky Mobita najdete zde.

« zpět